If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
смяната на дебитомера, сама по себе си е съпроводена с рестартиране на ЕКУ-то и изчистването на грешки записани в следствие на смяната...т.е. много е вероятно, само с чиста физическа смяна да не намериш разлика, или тя да е несъществена...
това за еку-то не го разбрах съжалявам
има доста по-компетентни колеги от мен...но с две думи..ЕКУ-то (electronic control unit) управялва цялата работа на двигателя като получава информация за всички параметри от различните сензори, какъвто сензор е и дебитомера, щото мери количеството въздух с който се образува горивната смес...та това ЕКУ непрекъснато взима данни от всякъде и ти определя работния режим. Въз основа на тези данни се "изгражда" т.нар селф-адаптейшън или режим при който твоята кола е свикнала да работи месеци наред съобразно информацията от текущите ти датчици. Когато смениш някой сензор (датчик) който е основен - като дебитомер, ламбда сонда, температурен датчик и т.н. е препоръчително да се направи ресет на ЕКУ-то за да може да получи реална информация от новопоставените датчици и въз основа на тази нова информация да си направи нов селф-адаптейшън или нов оптимален режим на работа на мотора. Това обикновено се прави с компютърна диагностика в РАЗБИРАЩ сервиз, какъвто е този в София като най-близък до теб. Има и един друг начин, ама няма да го споменавам да не направиш някоя глупост.
Човече, отиди до София и си оправи колата като хората, после сам ще се изумиш как вървят алфите
благодаря KirilSol за компетентния отговор.май ще трябва да се ходи до софия ,ама ще изчакам малко защото няма кинти. дали ще има проблем ако я карам така за сега?
благодаря KirilSol за компетентния отговор.май ще трябва да се ходи до софия ,ама ще изчакам малко защото няма кинти. дали ще има проблем ако я карам така за сега?
не би трябвало...освен че не върви и гори повече, друго няма какво да и стане ако причината е дебитомер...по-добре си я оправи по-скоро
Има ли вероятност дебитомера да реагира бавно на потока въздух. Демек при рязко отваряне на дросела да не може да отчете точното количество въздух, а да отчете по-малко. Или да закъснее с отчитането?
Щом са направили нещо дето да отчита количеството на преминаващия въздух, е логично да са го направили бързо реагиращо - не знам дали е така, просто мисля логично......
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
Щом са направили нещо дето да отчита количеството на преминаващия въздух, е логично да са го направили бързо реагиращо - не знам дали е така, просто мисля логично......
За повреда говоря аз.
Като отворя рязко дроселовата клапа първо се чува един вакум в колекторите. Чува се как засмуква въздух. В същия този момент мотора се разтреперва, зачудва се и след секунда чак двига обороти. Имам чувството, че влиза много въздух а не се подава повече гориво в този момент и сместа обеднява.
Като отворя рязко дроселовата клапа първо се чува един вакум в колекторите. Чува се как засмуква въздух. В същия този момент мотора се разтреперва, зачудва се и след секунда чак двига обороти. Имам чувството, че влиза много въздух а не се подава повече гориво в този момент и сместа обеднява.
Аз имам чувството че си прав. И моя дебитомер в момента се държи така..
Като отворя рязко дроселовата клапа първо се чува един вакум в колекторите. Чува се как засмуква въздух. В същия този момент мотора се разтреперва, зачудва се и след секунда чак двига обороти. Имам чувството, че влиза много въздух а не се подава повече гориво в този момент и сместа обеднява.
Аз имам чувството че си прав. И моя дебитомер в момента се държи така..
Нямам друго обяснение. Тя и бавно вдига обороти нещо. Няма я рязкостта на работа на двигателя. Иначе стига до прекъсвач без да прекъсва никъде по времето на форсиране, но вдига бавно.
И при мен е така - част от секундата след като дросела се отвори, сякаш има нещо като частично замисляне, преди двг да реагира с повишаване на оборотите - прави ми го и на газ, и на бенз......а другото интересно е че понякога не ми го прави....
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
И при мен е така - част от секундата след като дросела се отвори, сякаш има нещо като частично замисляне, преди двг да реагира с повишаване на оборотите - прави ми го и на газ, и на бенз......а другото интересно е че понякога не ми го прави....
При мен не го прави, след като я понастъпя 2-3 пъти над 4500 рпм. Тогава се събужда и става бегачка. Ако карам в града на ниски обороти, после като реша (понякога) не мога да я изфорсирам на 100%. Решението - повече газ
Comment